غرفه نمایشگاهی

21مه - توسط behinesaz - 0 - در غرفه نمایشگاهی

غرفه نمایشگاهی,ساخت غرفه,غرفه سازی,غرفه,ساخت غرفه نمایشگاهی

غرفه نمایشگاهی

غرفه در معنی، ترکیبی احاطه کننده برای محل نمایش یا مکانی برای فروش کالا و ارایه خدمات است. غرفه، اصولا الگویی از کار شرکت کننده است، هرچه استادانه تر در طراحی و چیدمان عمل گردد به همان نسبت واقعیت شرکت بهتر انعکاس می یابد و باید به شکلی طراحی، ساخته، چیدمان و اداره گردد که به مثابه یک ویترین، فلسفه وجودی و موضوع فعالیت شرکت را به نمایش بگذارد.

 

طراحی غرفه نمایشگاهی

خلاقیت و هنر بهتر زیستن در فضا و زمان محدود، می تواند اولین ایده جهت طراحی غرفه نمایشگاهی باشد. فضای نمایشگاهی جایی است که در آن نمایش نوآوری، خلاقیت تکنولوژی و فناوری جدید، و تجارت و رقابت برای نمایش یا فروش عمده ای بازی میکند. چرا طراحی غرفه در فرآیند برگزاری نمایشگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار است؟ باید عنوان نمود اگر غرفه ای به درستی و کامل طراحی شده باشد در ازدحام و شلوغی دوران نمایشگاه می توند پیام غرفه دار و یا شرکت را با تاثیر گذاری قوی به مخاطب مورد نظر برساند و با توجه به زمان محدود بازدید کننده از غرفه (5 الی 20 دقیقه) بتواند تاثیر گذاری ماندگار در یک موقعیت رقابتی بوجود بیاورد.

در ادامه

 استفاده از عناصر و مولفه های نظیر نور، رنگ، فرم و … که بیانگر عقاید مرتبط با فعالیت های بشری بوده ونگرش، احوال و شخصیت انسان ها را تحت تاثیر قرار میدهند می بایست هدف اصلی طراحی غرفه و چیدمان محصولات آن باشد تا به بهبود عملکرد فیزیکی و روانی، دست یابی به اصول زیباشناسانه فضای داخلی محقق گردد. طراحی غرفه، حساس ترین مرحله حضور درنمایشگاه به حساب می آید میزان موفقیت در این مرحلهروی موفقیت دیگر مراحل بسیار موثر است در نتیجه گذر از این مرحله توجه زیادی را طلب می کند .

در آخر

باید تاکید نمود که اصول موفقیت، به عوامل انسانی، فکر خلاق و نو آور، شناخت محیط و واقعیات، درک شرایط زمانی و مکانی نمایشگاه بستگی دارد.بنابر این واگذاری امر طراحی به هر کسی جایز نیست و باید دقت لازم را در انتخاب طراح نمود. در طراحی غرفه ای که متناسب با نیاز ها و اهداف شرکت باشد، سعی کنید برای رسیدن به موفقیت، موضوعات ضروری و مهم ذیل را مطرح و دلایل اهمیت آنها بشناسید.

 

ویژگی های غرفه نمایشگاهی

  • دارای جذابیت لازم

  • هماهنگ با نوع کالاهای نمایشی

  • وضعیت مکانی مناسب

  • قابل درک بودن پیام طرح برای بیننده

  • طراحی مناسب با کالاهای قابل ارایه

 

اندازه غرفه نمایشگاهی

تعیین اندازه یک غرفه نمایشگاهی بر اساس ذوق و سلیقه نیست و صرف بزرگی به اعتبار شرکت نمی افزاید و کوچک بودن نیز ممکن است نتواند اهداف شرکت را محقق نماید لذا برای تعیین اندازه مورد نیاز یک غرفه می بایست تعداد کالاهای نمایشی، اندازه و حجم ارایه آنها، نیاز به فضای مذاکره و تشریفات و …. را با بودجه متناسب اختصاص یافته از طرف شرکت در نظر گرفت و اندازه غرفه را بطور نسبی محاسبه نمود.

خصوصیات غرفه متناسب

مطاقبت هرچه بیشتر غرفه سازی و طراحی غرفه با نوع محصولات و خدمات قابل ارائه ازسوی مشارکت کنندگان از اهداف اصلی شرکت ها و مدیران تبلیغاتی اصناف میباشد. زیرا غرفه نمایشگاهی نمایانگر هویت سازمانی و تداعی کننده صفات و نگرش مشارکت کنندگان در ذهن مخاطبان میباشد.

 

برنامه زمان بندی برای ساختن غرفه

با توجه به اینکه غرفه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در اکثر مراکز نمایشگاهی زمان محدودی برای ساختن یک غرفه در اختیار غرفه سازان قرار میگیرد بیشتر شرکت کنندگان و طراحان زمان مناسب برای ساخت و چیدمان در برنامه خود در نظر نمی گیرند که این امر در اغلب نمایشگاه ها مشهود است به همین دلیل سعی شود یک برنامه مدون و کامل زمانی برای ساخت و ساز غرفه در نظر گرفته شود تا با آرامش کامل بتوان طرح مورد نظر را به خوبی و با کیفیت مناسب اجرا نمود. تاریخ نمایشگاه را مشخص کنید و شمارش را شروع کنید که چند روز قبل از شروع نمایشگاه باید آماده باشید. برای یک طراحی خوب به خود فرصت بدهید. مدتی طول می کشد تا تصمیم گیرندگان در خصوص پیام شرکت شما به توافق برسند. و تصویری را انتخاب کنند که برای کارهای گرافیکی غرفه خود به آن نیاز دارند.

مواردی که برای اندازه غرفه باید در نظر گرفت

  • اهداف حضور در نمایشگاه، که تعیین کننده بودجه و محصولات قابل ارایه نیز می باشد.

  • روش نمایش و تعداد و اندازه محصولات قابل ارایه در غرفه

  • کسب اطلاعات کافی از تعداد بازدیدکننده و مشارکت کننده در نمایشگاه و جذب تعدادی از آنها (با توجه به سیاست های شرکت) و داشتن فضای مناسب برای ورود و یا مذاکره که در محاسبه فضای غرفه مهم است.

  • کیفیت برگزاری نمایشگاه و سیاست های شرکت جهت ارتباط پذیرایی مناسب با اختصاص فضای VIP

  • تعداد کارکنان غرفه و وسایل مورد نیاز آنان جهت انجام امور محوطه

  • داشتن جلسات آموزشی و یا ارایه و معرفی کالا و خدمات توسط لوازم سمعی و بصری

 

تقسیم بندی فضای غرفه نمایشگاهی

برای اینکه بتوان حداکثر بهره برداری را از فضای غرفه نمود، لازم است غرفه بر اساس نیازها و محدیدیتها و با توجه به اهداف تعیین شده برای حضور در نمایشگاه با نقشه دقیق و حساب شده ای تقسیم بندی گردد.

چگونگی تقسیم بندی فضای غرفه

  1. فضای نمایش کالا ها

  2. فضای بخش اطلاع رسانی

  3. فضای مذاکره و مشاوره

  4. فضای نمایشهای تصویری

  5. فضای مبلمان اداری

  6. فضای خدمات و پذیرایی

  7. فضای انبار یا لوازم اضافی

  8. فضای آموزش

 

اهمیت غرفه سازی نمایشگاهی

ارائه و نمایش محصولات به صورت مستقیم در مقابل دیدگان مصرف کنندگان برای تمامی شرکت ها و عرضه کنندگان خدمات و محصولات بسیار هائز اهمیت است. یکی از راههای تاثیر گذار در افزایش آمار فروش و تبلیغات قدرتمند ، حضور در نمایشگاه های تخصصی میباشد.از این رو طراحی غرفه و غرفه سازی نمایشگاهی به امر بدیهی مبدل گردیده است که مشارکت کنندگان را در راستای این مهم یاری مینماید .

 

انواع غرفه نمایشگاهی

غرفه معمولی  یا ردیفی (خطی)

این غرفه از سه  طرف با غرفه های مجاور دارای دیواره مشترک . همجوار است و از یک طرف به راهرو مشرف و قابل رویت بازدیدکنندگان می باشد که به غرفه یک بر نیز معروف است. پهنا و عمق این گونه غرفه ها، متفاوت است و غرفه ای با عرض بیشتر، اگر عمق مناسب داشته باشد از مقبولیت بالاتری برخوردار است. به این غرفه ها بدلیل قرار گرفتن در کنار یکدیگر و یک ردیف، غرفه ردیفی اطلاق می شود.

غرفه نبشی (گوشه)

این غرفه ها از دو طرف با غرفه های دیگر همجوار و دارای دیواره مشترک و از دو طرف دیگر به سمت راهرو می باشند و با توجه قابل روبت بودن از دو طرف ارزش بالاتری دارند و طراحی و چیدمان آن مشکل تر و گران تر می باشد. به این گونه غرفه ها دو بر و دو نبش نیز اطلاق می شود.

غرفه جزیره ای

این گونه غرفه از چهار طرف به راهرو راه دارد و  از تمام زوایا قابل دید و دسترسی می باشد. غرفه جزیره ای ارزش بالایی در بعد نمایش و تبلیغات دارد و از مرغوبیت بسیار مناسبی برخوردار است. غرفه جزیره ای اغلب برای نمایش ماشین آلات و صنایع سنگین مورد بهره برداری قرار میگیرد و برای کالا های دیگر نیاز به طراحی ویژه دارد تا اثر بخشی مناسب را داشته باشد.

غرفه شبه جزیره ای

این گونه غرفه ها سه وجه قابل رویت برای بازدید دارند و از یک طرف مسدود می باشند و به همین دلیل از مرغوبیت بالای برخوردارند و بازدید کننده بیشتری را جذب می نمایند. به این غرفه ها با توجه به اینکه از سه طرف به راهرو راه دارد غرفه سه بر نیز اطلاق می شود.

20 نکته درباره غرفه های نمایشگاهی

  1. ساخت، افزایش، تغییر موقعیت و حفظ برند

  2. منجر به تولید شدن

  3. پشتیبانی از غرفه داران

  4. توقف شرکت کنندگان

  5. ارتباط سریع

  6. ارتقاء مزایای شما

  7. کمک به جذب شرکت کنندگان

  8. ورود شرکت  شما به بازارهای جدید

  9. اعلام  بازار محصولات

  10. بیانگر زمینه کاری شرکت باشد

  11. فراهم کننده فضای جلسات

  12. میزبان پرزنت (معرفی)

  13. معرفی محصولات جدید

  14. نمایش محصولات شما

  15. پیشرفت چرخه خرید

  16. استخدام کارکنان جدید

  17. میزبان یک کنفرانس جمعیتی

  18. پاسخ سوالات

  19. تقویت به یک پیام با مضمون

  20. ایجاد یک بیانیه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *